آزمون‌های سال 1402 بروز رسانی شدند ( برای مشاهده کلیک کنید)
مهارت های لازم برای تست زدن در آزمون استخدامی

جدیدترین سوالات استخدامی

Search
زمان مطالعه : 1 دقیقه

آنچه در این پست خواهید دید

مهارت های لازم برای تست زدن در آزمون استخدامی

عرض ادب خدمت داوطلبین آزمون استخدامی، در این تحریر در نظر داریم مهمترین مهارت های  تست زنی در آزمون استخدامی را برای شما عزیزان ارائه نماییم تا با استفاده از آنها بتوانید در آزمون استخدامی پیش رو موفق ظاهر شده و نتیجه تلاش و کوشش خود را با قبولی در آزمون استخدامی بدست آورید.

مهارت های لازم برای تست زدن در آزمون استخدامی

بسیاری از داوطلبین عزیز به امتحانات استخدامی و چهار گزینه ای بودن آن با دیده راحتی و کم دردسر بودن نگاه میکنند قافل از اینکه در امتحانات چهار گزینه ای استخدامی کشور اگر به نکات ریز و طلایی توجهی نداشته باشیم به راحتی احتمال شکست وجود دارد و نتیجه این شکست عدم موفقیت در شغل – محل انتخابی است که شاید حتی با انتظار یکساله هم نتوانید بدان دست پیدا نمایید.

این تفاوت آزمون استخدامی با سایر آزمون های مشابه مانند کنکور است که بعد از یکسال میتوان در دانشگاه مورد علاقه مجددا کنکور داد اما به عنوان مثال در رشته مهندسی نرم افزار در مرکز آموزش و پرورش شهرستان محل خود در آزمون استخدامی شرکت نمایید و موفق نشوید، دیگر شاید آن مرکز به رشته شما نیاز نداشته باشد و فردی دیگر را به استخدام در نیاورد، امید است در این توضیح کوتاه اهمیت تست زنی در آزمون استخدامی و تفاوت آن را با کنکور ملاحظه کرده باشید.

چه نیازی به دانستن مهارت های لازم برای تست زدن در آزمون استخدامی داریم؟

تمامی شما داوطلبین عزیز و ارجمند در دوران کنکور با مقوله تست زنی آشنایی هر چند کوچکی را پیدا کرده اید، و اما هدف گروه تولید محتوای سایت استخدام آینده آشنایی شما داوطلبین عزیز با شیوه های درست تست زنی است زیرا در آزمون استخدامی ما نمیتوانیم به دنبال آزمون و خطا باشیم و شما نازنینان را تا یادگیری آخرین قسمت از قسمت های مطالعاتی برای آزمون استخدامی یعنی تست زنی کاملا آشنا نمایید.

برای موفقیت در آزمون استخدامی نیاز است داوطلبین عزیز بصورت منظم تست زنی را در کنار مطالعات روزانه و هفتگی خود قرار داده و از مطالعه سوالات تستی غافل نشوند زیرا بسیاری از سوالات استخدامی در تکرار سوالات سالهای گذشته است و این دانسته میتواند اهمیت مرور سوالات تستی تخصصی و عمومی سالهای گذشته را برای شما نازنینان روشن تر نماید.

سوالات استخدامی دبیری حرفه‌و‌فن(کار و فن آوری- کد3332)

انواع مهارت های لازم برای تست زدن در آزمون استخدامی

در دوران مطالعاتی تا زمان آزمون استخدامی میتوان از سه نوع برنامه تست زنی استفاده نمود که عبارتند از:

تست زنی آموزشی(اتمام دروس)

تست زنی تمرینی( در طی مرور)

تست زنی مهارتی(زمان جمع بندی)

تست زنی آموزشی:

این نوع تست زنی بعد از مطالعه درس مورد نظر انجام میگیرد ، به این صورت که ابتدا تست های حل شده را نگاهی میاندازیم و چگونگی حل آنرا یاد میگریم و بعد به سراغ تست های جدید میرویم(در حل ان نوع تست ها اصلا زمان مهم نیست و فقط برای ترسیم مفهوم و آشنایی اولیه با شیوه حل تست میباشد). این روش برای افرادی توصیه میشود که برنامه منظم مطالعاتی برای آزمون استخدامی برای خود طراحی نموده اند.

تست زنی تمرینی:

در این نوع تست زنی که به منظور رفع اشکال و تسلط بر درس انجام میگیرد زمان دارای مفهوم میشود ولی این نکته را باید در نظر داشت که بعد از حل ست ها زمان را باید محاسبه کرد تا میزان انحراف از زمان واقعی را برای هر تست بدست آورید به عنوان مثال زمان تقریبی برای 35 سوال عمومی، 35 دقیقه ایست یعنی هر سوال 1 دقیقه و اگر شما در 40 دقیقه به سوالات پاسخ دهید یعنی حدود 5 دقیقه از زمان مورد انتظار انحراف دارید که باید آنرا در محله بعدی حل نمایید.(فقط به خاطر بسپارید که در تست زنی تمرینی باد تست ها از مباحث مختلف درس مورد نظر باشد مثلا در رشته آزمایشگاه بالینی و درس انگل شناسی، تست ها باید از قسمت های مختلف آن مانند تک یاخنه شناسی-  تاژکدارن- اپی کمپلکسا و… ، کرم شناسی (ترماتودها- سستودها- نماتودها و…) باشد تا اینگونه مهارت در قسمت های مختلف را در درس مورد نظر پیدا نمایید.

تست زنی مهارتی:

در دوران جمع بندی ما نیاز به افزایش مهارت و دقت و سرعت خود داریم که در شیوه تست زنی مهارتی میتوان به آنها جامع عمل پوشاند، بدین صورت که در درجه اول تعداد تست های ما نصف تعداد آزمون اصلی استخدامی باشد و نوع سوالات دقیقا به مانند سوالات آزمون.(مثلا اگر در آزمون اصلی 8 تست ادبیات در دفترچه عمومی بود ما در چند آزمون اول کسب مهارت 4 تست را برای این قسمت بیاوریم تا نسبت به شرایط آزمون عادت نماییم و در نهایت بتوانیم بصورت مشابه آزمون را برای خودتان  مشابه سازی نمایید.

منظور از مشابه سازی آزمون این است که داوطلبین عزیز باید نسبت به خستگی و در جا نشستن و همچنین کاهش قند در طی زمان آزمون میان تحمل پذیری  خود را تقویت نمایید زیرا زمان طولانی  نشستن وسایر موارد یاد شده در بالا از عوامل مهم اشتباه زدن تست ها در زمانهای پایانی آزمون استخدامی میباشد.

بعد از پایان تست زنی، انحراف از زمان مورد نظر را بیابید و بدنبال جبران آن باشد و اگر زمان اضافه داشتید در تست هایی که برای شما آشناتر بود زمان تقریبی بیشتری را صرف نمایید تا هم وی سرعت خود کارکرده باشید و هم تعداد بیشتری تست زده باشد.

تست های اشتباه را جدا سازی کرده و روی آن مبحث درس تمرکز بیشتری بگذارید تا آن مبحث را فرا بگیرید.

این نکته را در مشابه سازی کنکور حتما رعایت نمایید که دروس به ترتیب عمومی چیده شود و دروس اختصاصی در نوبت دوم، در جلسه آزمون نیز حتما و حتما سوالات را به ترتیب چیده شده پاسخ دهید زیرا این کار با روانشناسی و بسیار دقیق انجام گرفته و باید توسط شما دقیقا رعایت شود.(ذکر دلایل روانشناسی آن در این مبحث نمی گنجد) .

مهارت های لازم برای تست زدن در آزمون استخدامی

نکاتی که باید در جلسه تست زنی آزمون استخدامی رعایت نماید:

  • مطابق دفترچه داده شده در جلسه امتحان تست زنی را شروع نمایید و از قوی تر به ضعیف تر و بالعکس، از انتها شروع کردن دفترچه و رسیدن به ابتدا و این خلاقیت ها را در جلسه امتحان انجام ندهید زیرا تعدادی از دانش آموزان ما انجام داده اند و به نتیجه نرسیدند و توصیه ما نیز انجام ندادن این کار به شما داوطلبین عزیز است.
  • حتما تست های بدون جواب که میتوان با وقت گذاشتن و یا تمرکز حواس به آنها پاسخ داد را برای خود علامت گذاری نمایید تا در دور بعدی مرور سوالات در جلسه آزمون آنها را پاسخ دهید.
  • مرور در جلسه آزمون استخدامی یک حداقل و حداکثری دارد، حداقل 2 بار و حداکثر3 بار زیرا کمتر از 2 بار باعث جا گذاشتن تعدادی سوال قابل پاسخ دادن میشود و بیشتر از 3 بار موجب سردرگمی داوطلبین عزیز میشود.
  • استرس از عوامل جدایی ناپذیر آزمون استخدامی میباشد که در حد معقول بسیار عالی است و مواردی مانند برگشت چند باره به سوالات پاسخ داده شده و چک گزینه ها و پاسخ نامه را باید در زمان تست های مشابه سازی شده مهارتی تمرین و حل نمایید.

داوطلبین عزیز آزمون استخدامی میتوانند سایر موارد روش های تست زدن در آزمون های استخدامی را در اینجا مطالعه نمایند.

3.9/5 - (7 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان