آزمون‌های سال 1402 بروز رسانی شدند ( برای مشاهده کلیک کنید)

شرایط استخدام پرستار در سال 1403

شرایط استخدام پرستار

جدیدترین سوالات استخدامی

Search
زمان مطالعه : 1 دقیقه

آنچه در این پست خواهید دید

شرایط استخدام پرستار در سال 1403

با سلام خدمت داوطلبین عزیز آزمون استخدامی پرستاری و آزمون استخدامی فوریت های پزشکی در سال 1403، خبر جذب نیروهای کارشناس پرستاری در پایان سال 1401 اعلام شد ولی با توجه به جذب نیروهای ایثارگری و شرایط خاص پایان سال برای وزارت بهداشت، این مهم برای سال 1403 انجام خواهد گرفت،

بنابراین به شما عزیزان توصیه می شود تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا شرایط استخدام پرستار را در سال 1403 برای شما عزیزان، بصورت کامل توضیح دهیم تا ابهامی در این خصوص برای شما باقی نماند.

 

با توجه به اعلام نیاز وزارت بهداشت و درمان در اواخر سال مبنی بر تعیین تکلیف نیروهای تمدید طرح در دوران کرونا، جایگزینی نیروهای بازنشسته، افتتاح مراکز درمانی جدید و تکمیل و استاندارد سازی تعداد تخت به پرستار که از شاخص های اصلی برای تعیین نیاز پرستار مزاکر درمانی می باشد، با انتشاری اخبار از معاونت توسعه در سال جدید حدود 33هزار نفر استخدامی خواهد داشت که بیشترین تعداد نیروها مربوط به شاخه پرستاری می باشد.

استخدام پرستار و کارشناسان فوریت های پزشکی از طریق آزمون استخدامی وزارت بهداشت دارای شرایط و قوانینی می باشد که در دو قسمت عمومی و تخصصی می توان آنرا تقسیم کرد که در ادامه بدان ها اشاره خواهیم داشت، بنابراین تا انتها همراه ما باشید.

شرایط استخدام پرستار در سال 1402
استخدام پرستار در سال 1403 با استخدام آینده

شرایط عمومی استخدام پرستار و کارشناسان فویت های پزشکی در سال 1403

1. شرایط عمومی داوطلبان

1-1. داشتن تابعیت ایران

2-1. اعتقاد به دین مبین اسلام یا یكی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

3-1. التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

4-1. انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان

5-1. داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام میشوند (به تشخیص شورای طب کار یا کمیسیون پزشكی موسسه).

6-1. عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر

7-1. نداشتن سابقه محكومیت جزایی موثر

8-1. عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاههای اجرایی توسط آراء مراجع قضایی و ذیصلاح.

9-1. داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت و همچنین بازنشسته دستگاههای اجرایی باشند.

در خصوص شرایط عمومی استخدام پرستاری تعدادی نکات وجود دارد که حتما باید آنها را مطالعه بفرمایید که در اداکه این مجموعه نکات را برای شما عزیزان لیست نمودیم.

تذکرات مهم در خصوص شرایط عمومی آزمون استخدامی پرستاری و کارشناسان فویت های پزشکی

افرادی که مجاز به شرکت در آزمون استخدامی پرستاری نیستند عبارتند از:

1- مستخدمین رسمی و پیمانی و افراد بازنشسته و بازخرید خدمت دستگاههای اجرایی

2- انفصال شدگان دائم از خدمت و یا اخراج شدگان توسط واحدهای تابعه وزارت بهداشت

3- افرادی که به موجب آراء مراجع قضائی و ذیصلاح، از خدمات دولتی منع شده باشند.

4- افرادی که تعهد انجام کار به سایر موسسات و یا دستگاههای اجرایی دارند.

5- دارندگان مدارک تحصیلی معادل در رشته تحصیلی آگهی شده.

6- دارندگان مدارک تحصیلی مرتبط بالاتر از مقاطع اعلام شده در شرایط احراز مندرج در آگهی(ملاک مرتبط بودن یا نبودن مقطع و رشته تحصیلی، طرح طبقه بندی مشاغل مورد عمل دانشگاه می باشد)

تبصره: در صورتیكه داوطلب استخدام پرستاری در بدو استخدام دارای مقطع تحصیلی بالاتر غیرمرتبط با شرایط احراز طرح طبقه بندی مشاغل و مدرک تحصیلی مندرج در آگهی باشد، ملزم به ارائه تعهد نامه محضری مبنی بر عدم درخواست اعمال مدرک تحصیلی مربوطه پس ازصدور حكم استخدامی خواهد بود.

داوطلبان دارای مقاطع تحصیلی بالاتر از مقاطع اعلام شده می بایست قبل از ثبت نام، از مرتبط یا غیر مرتبط بودن مقطع تحصیلی خود با شرایط احراز مندرج در آگهی اطلاع حاصل کرده و سپس نسبت به انتخاب شغل محل کارشناس پرستاری خود اقدام نمایند.

 

شرایط استخدام پرستار در سال 1402
شرایط استخدام پرستار در سال 1403

 

شرایط اختصاصی استخدام کارشناس پرستاری

 

الف) داشتن حداقل 20 سال و حداکثر 40 سال تمام ) متولد شدگان از 1359/10/15 تا 1379/10/15( برای دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی،کارشناسی و کارشناسی ارشد و داشتن حداکثر 45 سال تمام برای دارندگان مدارک تحصیلی دکتری و بالاتر ) تا اولین روز ثبت نام.

تبصره: موارد ذیل به شرط ارائه تأییدیه های معتبر، به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:

1- جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، از شرط حداکثر سن آزمون استخدام پرستاری و فوریت های پزشکی معاف می باشند.

2- سایر مشمولین سهمیه 25 درصد و 5 درصد در صورت ثبت نام در آزمون، مكلف به رعایت حداکثر سنهای اعلام شده در ذیل میباشند، در غیراین صورت از ادامه فرایند استخدام حذف خواهند شد.

– پدر و مادر و همسر و برادر و خواهر شهید به میزان پنج سال
– داوطلبانی که در جبهه ها به طور داوطلبانه خدمت نموده اند به میزان حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشكی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه ها

3- سابقه خدمت کارمندان تمام وقت دولتی حداکثر به میزان 5 سال

4- سنوات کارشناسان پرستاری و فوریت های پزشکی قراردادی شاغل در موسسات تابعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی )اعم از قراردادکار معین و پزشک خانواده و قرارداد مشاغل کارگری( حداکثر به میزان 15 سال ) طبق سابقه بیمه قابل قبول).

5- سنوات شرکتی کارشناسان پرستاری و فوریت های پزشکی داوطلب شرکتی شاغل که به صورت غیرمستقیم و از طریق شرکتهای پیمانكاری طرف قرارداد با موسسات تابعه وزارت بهداشت ، به خدمت اشتغال دارند، حداکثر به میزان 15 سال(طبق سابقه بیمه قابل قبول)

6- سنوات قراردادی یا شرکتی داوطلبانی که در سال های گذشته به صورت قرارداد تمام وقت (اعم از قراردادکار معین و پزشک خانواده و قرارداد مشاغل کارگری) در موسسات تابعه وزارت بهداشت و یا شرکتهای پیمانكاری طرف قرارداد آنها به خدمت اشتغال داشته اند و با موسسه قطع همكاری نمودهاند حداکثر به میزان 5 سال (طبق سابقه بیمه قابل قبول)

نکته: در صورتیكه افراد در یكی از حالات شرکتی یا قرادادی شاغل بوده و براساس دستورالعمل های مربوطه به حالت اشتغال دیگری تبدیل وضع شده اند(اشتغال بصورت مستمر)، می توانند حداکثر از 15 سال ارفاق سن بهرمند گردند.

7- داوطلبانی که طرح خدمت نیروی انسانی موظف(اجباری یا اختیاری و یا در قالب تمدید طرح) را به استناد قانون خدمت پزشكان و پیراپزشكان انجام دادهاند، به میزان انجام خدمت فوق.

8- مدت خدمت سربازی انجام شده.

نکته: مجموع سنوات اضافه شده به سن داوطلبان در هر حال از 15 سال بیشتر نخواهد بود.

 

منابع عمومی آزمون استخدامی کارشناس پرستاری و کارشناسان فویت های پزشکی وزارت بهداشت

1- فنّاوری اطلاعات (مهارت های هفتگانه)

2- زبان و ادبیات فارسی

3- معارف اسلامی

4- زبان انگلیسی – عمومی

5- اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی

6- هوش و توانمندیهای عمومی

تبصره: اقلیتهای دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از پاسخگویی به سؤالات معارف اسلامی معاف بوده و در اینصورت، نمره مكتسبه این داوطلبان، براساس مجموع ترازشده سایر سؤالهای آزمون عمومی محاسبه خواهد شد.

شرایط استخدام پرستار
شرایط استخدام پرستار در سال 1403
 منابع تخصصی آزمون استخدامی کارشناس پرستاری وزارت بهداشت

1-مادران و نوزادان ـ كودكان
2ـ روان پرستاری
3ـ بهداشت جامعه
4ـ بخشهای ویژه
5ـ مدیریت
6ـ داخلی جراحی

چگونگی موفقیت در آزمون استخدامی پرستاری سال 1403

استخدام آینده برای کمک به شما داوطلبین عزیز با ارائه سوالات استخدامی پرستاری و نیز طراحی آزمون آنلاین پرستاری که مطابقت کامل با آزمون استخدامی پرستاری دارد، سعی در همراهی شما عزیزان در کمک به موفقیت در آزمون استخدامی فوق دارد.

 

موفقیت در دسترس است، اقدام کن

3.4/5 - (5 امتیاز)

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان

لطفاً منتظر بمانید...