آزمون‌های سال 1402 بروز رسانی شدند ( برای مشاهده کلیک کنید)

برای مصاحبه آموزش و پرورش چی بخونم؟

برای گزینش و مصاحبه آموزش و پرورش چی بخونم ؟

جدیدترین سوالات استخدامی

Search
زمان مطالعه : 1 دقیقه

آنچه در این پست خواهید دید

برای گزینش و مصاحبه آموزش و پرورش چی بخونم ؟

عرض سلام و ادب به داوطلبین کارنامه سبز آموزش و پرورش که دعوت به مصاحبه شدند و اینک با استرس تمام برای مرحله سرنوشت ساز مصاحبه آموزش و پرورش مشغول مطالعه هستند. همانگونه که میدانید در سال 1403 و از آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی شاخه ابتدایی و استثنایی روال امتیاز دهی مراحل کتبی و شفاهی آزمون های استخدامی آموزش و پرورش دچار دگرگونی شدید شد که این خود موجب تمرکز زدایی از داوطلبین حین و بعد از آزمون شد.

اما نکته اساسی مطرح شده در برابر افراد قبول شده و دعوت شده به مرحله گزینش و مصاحبه استخدامی را میتوان دعوت تا سه برابری ظرفیت و افزایش نمره این مراحل دانست. تا قبل این تغییرات افراد قبول شده در مرحله کتبی با توجه نمره بالاتر در این قسمت احتمال تا 90 درصدی برای قبولی نهایی نیز به آنها داده میشد و آنها را استخدام شده تلقی میکردیم اما در آزمون 1403 و تغییرات اعمال شده ورق را تا حدی برگرداند که شاید نفر آخر در لیست نمرات کتبی هم شانس بالایی برای قبولی قطعی با توجه به جمه نمرات کتبی و مصاحبه داشته باشد.

این مهم گروه تولید محتوای استخدام آینده را بر آن داشت تا با گردآوری سوالات استخدامی آموزش و پرورش بصورت دقیق، علمی و تخصصی که در قسمت مصاحیه از داوطلبین آزمون استخدامی پرسیده میشود تا جای ممکن به کمک این دوستان شتافته و این عزیزان با خیال راحت بتوانند از پس این مرحله سرنوشت ساز از آزمون استخدامی که به آینده این عزیزان گره خورده با موفقیت بر آیند.

برای گزینش و مصاحبه آموزش و پرورش چی بخونم ؟
برای گزینش و مصاحبه آموزش و پرورش چی بخونم ؟

تغییرات آزمون استخدامی از سال 1403 به بعد در مرحله آزمون کتبی؟

الف ) تعیین حدنصاب
معرفی داوطلبان جهت انجام سایر مراحل استخدامی، منوط به كسب حد نصاب در امتحان مشترک فراگير(كتبی) بوده و انتخاب افراد پذیرفته شده بر اساس ترتيب نمرات مكتسبه، سهميه هاي قانونی و با رعایت سایر قوانين و مقررات جاري، مطابق قواعد زیر میباشد:
پس از برگزاري امتحان مشترک فراگير )كتبی) ، نمرات داوطلبان به تفكيک حيطههاي عمومی ، اختصاصی و تخصصی محاسبه خواهد شد براین اساس كسب حداقل پنجاه )50 )% درصد ميانگين نمره مكتسبه سه نفراول با ارزش وزنی چهل (40)% درصد براي حيطه عمومی و شصت )60 )% درصد براي حيطه هاي اختصاصی و تخصصی در هر شغل- شهرستان محاسبه و مبناي سایر مراحل معرفی داوطلبان قرارمیگيرد.
تذکر: داوطلبان فاقد حد نصاب، از ادامه سایر مراحل استخدامی حذف و صرفاً كارنامه امتحان مشترک فراگير (كتبی) از طریق درگاه الكترونيكی سازمان سنجش آموزش كشور به نشانی www.sanjesh.org جهت براي آنها قابل مشاهده خواهد بود.

ب) اعلام نتایج اولیه سه (3) برابر ظرفیت ازبین داوطلبان واجد شرایط، جهت ارزیابي تکمیلي از بین داوطلبان

دارای حدنصاب انتخاب افراد چند برابر ظرفيت جهت معرفی همزمان به مرحله ارزیابی تكميلی و گزینش از بين داوطلبانی كه حد نصاب الزم را كسب نموده اند، بر اساس نمره مكتسبه آنان و با در نظر گرفتن سهميه هاي قانونی به تعداد سه برابر ظرفيت پذیرش براي داوطلبان آزاد وسهميه معلولين و 2 برابر ظرفيت براي داوطلبان داراي سهميه ایثارگري در هرشغل-محل-جنسيت و به ترتيب نمرات فضلی صورت میپذیرد.

ج) معرفي به مرحله ارزیابي تکمیلي صلاحیت معلمي و گزینش

براساس نمره مكتسبه افراد در امتحان مشترک فراگير و با در نظر گرفتن سهميه هاي قانونی، به تعداد سه برابر ظرفيت در هر شغل- محل جهت طی مراحل مربوط معرفی خواهند شد.

مرحله اول: بررسی اسناد و مدارک خوداظهاري داوطلب در زمان ثبت نام و بررسی ویژگی هاي جسمانی و روانی؛ مدارک و مستندات خود اظهاري داوطلب معرفی شده و ویژگی هاي جسمانی و روانی، برابر ضوابط ومقررات مربوط و مفاد این دفترچه، بررسی ودرصورت تایيد به مرحله ارزیابی تكميلی معرفی خواهد شد.

مرحله دوم: صالحيت و شایستگی هاي معلمی داوطلبانی كه اسناد و مدارک خوداظهاري و ویژگي هاي جسمانی وروانی آنان، بررسی و مورد تأیيد قرار گرفته در مرحله ارزیابی تكميلی طبق جدول شماره (2 )ازطریق مراكز ارزیابی آموزش وپرورش، مورد سنجش و ارزیابی قرارخواهد گرفت و همزمان فرایند بررسی صالحيت هاي عمومی توسط گزینش انجام خواهد شد.

تذکر1 :در صورتی كه تعداد داوطلب داراي حدنصاب و واجد شرایط در هر “شغل محل جنسيت” كمتر از تعداد اعلام شده باشد، تمامی افراد واجد شرایط داراي حدنصاب آن “شغل محل جنسيت” براي مرحله ارزیابی تكميلی معرفی خواهند شد.

تذکر2 : داوطلبان باید در مرحله ارزیابی تكميلی صالحيت معلمی توسط مراكز ارزیابی و سایر عوامل مربوط در مجموع حداقل 470 امتياز از حداكثر امتياز ممكن (1000 امتياز) را كسب نمایند.

تذکر3 : شيوه اجراي ارزیابی تكميلی و جزئيات موارد مربوط پس از اجراي آزمون مشترک فراگير (كتبی) اعلام میگردد. براین اساس ارزیابی تكميلی ، مطابق ضوابط مربوط توسط كانون هاي ارزیابی آموزش وپرورش صرفاً براي افراد معرفی شده واجدشرایط صورت خواهد گرفت آموزش و پرورش نمره مرحله ارزیابی را جهت گزینش نهایی و اعلام نتيجه آزمون، به سازمان سنجش آموزش كشور ارسال خواهد كرد.

تذکر 4 :با توجه تبصرره 3 ماده 21 قانون جامع خدمات رسرانی به ایثارگران،ایثارگران مشمول سهميه هاي 25 و 5 درصد متقاضی استخدام در ادارات آموزش و پرورش، بایستی حداقل هشتاد در صد (80 در صد) حداقل امتيازات مندرج در تذكر3و4 را كسب نمایند.

برای گزینش و مصاحبه آموزش و پرورش چی بخونم ؟
برای گزینش و مصاحبه آموزش و پرورش چی بخونم ؟

آیا تفاوتی بین گزینش و مصاحبه استخدامی آموزگار ابتدایی با سایر قبولی های استخدامی ماده 28 وجود دارد؟

در برخی موارد در خصوص مصاحبه تخصصی بین دبیران و سایر داوطلبین آزمون استخدامی با آموزگاران ابتدایی تفاوت هایی وجود دارد. سوالات مصاحبه و گزینش استخدامی آموزگاران ابتدایی همواره دارای شرایطی سخت تر میباشد زیرا حسایت شغلی و برخورد با دانش آموزارت برای اولین بار در مدرسه توسط این عزیزان صورت می پذیرد، که خود موجب افزایش حسایت برای این قشر شده است.

برای گزینش و مصاحبه آموزش و پرورش چی بخونم؟

همانگونه که ملاحضه نمودید تغییرات در مرحله مصاحبه و گزینش آموزش و پروزش بسیار سنگین شده است و داوطلبینی قطعا موفق خواهند شد که از تجربه دیگران استفاده نمایند، در واقع تجربه دیگران رمز قبولی شماست، اگر نگران پیدا کردن افرادی هستید که این مراحل را پشت سر گذاشتند، تا سوالات را از آنها بدست آورید به شما میگوییم که دیگر نگران نباشد.

استخدام آینده با کمک گروه متخصص تولید محتوای آموزش و پرورش برترین مجموعه گزنش و مصاحبه آموزش و پرورش را گردآوری نموده است، تا شما دوستان عزیز از آن استفاده نمایید. با لینک زیر میتوانید این مجموعه بی نظیر را بدست آورید و موفقیت خود را تضمین نمایید.

پیشنهاد: سوالات مصاحبه و گزینش آموزش و پرورش

4.5/5 - (24 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران
  • محمد حسین 28 بهمن 1402 / 12:28 ب.ظ

    ممنون. خوب بود

    • غلامی 2 اردیبهشت 1403 / 2:15 ق.ظ

      منم دیدم ویدئوی مصاحبه آموزگار ابتدایی رو جالب بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان

لطفاً منتظر بمانید...