آزمون‌های سال 1402 بروز رسانی شدند ( برای مشاهده کلیک کنید)

آمادگی برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403

آمادگی برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش

جدیدترین سوالات استخدامی

Search
زمان مطالعه : 1 دقیقه

آنچه در این پست خواهید دید

آزمون استخدامی آموزش و پرورش یکی از مهمترین آزمون‌هایی است که در کشور ما برگزار‌ می‌گردد و سالانه علاقمندان بسیاری برای شرکت در آن ثبت نام‌ می‌کنند. این آزمون مهمترین راه استخدام آموزگار و دبیر در کشور ما است و از اهمیت بالایی در جامعه برخوردار است.

در سالهای اخیر استخدام آموزش و پرورش با توجه به مورد قبول بودن شغل معلمی چه در میان خانم‌ها و چه در میان آقایان علاقمندان بسیاری را به خود جلب نموده به همین دلیل تعداد متقاضیان نسبت به ظرفیت پذیرش همواره چندین برابر ظرفیت است و لازم است که متقاضیان آزمون معلمی و دبیری آموزش و پرورش حتما با آمادگی کامل شرکت نمایند.

 

آمادگی برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش
آمادگی برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

 

امسال برخلاف سالهای گذشته آزمون دبیری و آموزگاری به صورت تفکیک شده در کشور ما برگزار‌ می‌شود و ما شاهد برگزاری آزمون مستقل آموزگاری و استثنایی در کشور هستیم که در اسفند ماه 1401 ثبت نام آن آغاز گردید و تاریخ برگزاری آن 8 اردیبهشت تعیین گردیده است. بنا بر اظهارات انجام شده در سال جاری آزمون دبیری آموزش و پرورش نیز به صورت جداگانه برگزار خواهید که زمان ثبت نام آن از اواخر فرودین یا اویل اردیبهشت آغاز خواهد گردید و آزمون آن در اواخر خرداد ماه یا اوایل تیرماه برگزار خواهد شد.

توجه داشته باشید که هر دو آزمون آموزگاری ابتدایی و آزمون دبیری، آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش هستند که شما‌ می‌توانید با توجه به مهارت‌ها و رشته تحصیلیتان در آنها شرکت نمایید. با توجه به نزدیکی آزمون استخدامی آموزش پرورش استخدام آینده در نظر دارد شما را با آمادگی برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1403 آشنا نماید پس اگر شما نیز یکی از داوطلبین آزمون دبیری آموزش پرورش هستید در ادامه مطلب همراه استخدام آینده باشید تا با چند نکته کلیدی در رابطه با این آزمون آشنا گردید.

 

 

آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش

پیش از هر چیز لازم است بدانید که آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش یک آزمون رسمی دولتی هستند که زیر نظر سازمان ادارای و استخدامی کشور برای استخدام آموزگاران واجد شرایط در آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد دولتی برگزار‌ می‌گردد. در نتیجه قبولی در این آزمون و پذیرش به عنوان معلم شما را به خدمت دولت در خواهد آورد.

این آزمون تحت نظارت سازمان اداری و استخدامی کشور توسط سازمان سنجش و آموزش کشور برگزار‌ می‌گردد تا کسانی که علاقمند به شغل دبیری هستند با محک زدن قابلیت‌های خود فرصت استخدام به عنوان یک آموزگار را داشته باشند. ثبت نام این آزمون در اسفندماه سال 1401 انجام شده است و تاریخ برگزاری آن در 8 اردیبهشت سال 1403 تعیین گردیده است.

 

آزمون دبیری آموزش و پرورش 1403

همانطور که گفته شد در سال جاری علاوه بر آزمون آموزگاری، قرار است آزمون دیگری با عنوان آزمون دبیری نیز برگزار گردد که ثبت نام آن از اواخر فرودین ماه یا اوایل اردیبهشت آغاز‌ می‌گردد. این آزمون اختصاصی برای جذب افراد علاقمند به شغل دبیری در کشور است و شامل رشته‌های مختلفی‌ می‌شود که با کمبود دبیر مواجه هستند. بنا بر اظهارات معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش این آزمون در اواخر خرداد ماه یا اوایل تیرماه بر گزار‌ می‌گردد.

پس اگر خیال شرکت در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش را دارید و موفق به ثبت نام در آزمون آموزگاری نشدید‌ می‌توانید از همین لحظه برنامه ریزی برای قبولی در آزمون استخدامی دبیری آموزش و پرورش سال 1403 رو در برنامه خود داشته باشید.

 

نکات مهم برای شرکت در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش

 

با توجه به برگزاری آزمون استخدام آموزگار در آموزش و پرورش در اردیبهشت ماه، لازم است نکاتی را درباره این آزمون به خاطر داشته باشید. این نکات اغلب در تمامی آزمون‌ها مشترک است.

 

ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

 

ثبت نام اولین و مهمترین مرحله برای شرکت در آزمون استخدامی است. لازم است که شما با رعایت تمامی قوانین فرم‌های آنلاین را پرکرده باشید و ثبت نام خود را نهایی نمایید تا بتوانید به عنوان یک متقاضی در آزمون حاضر شوید. ناقص بودن اطلاعات شما باعث‌ می‌شود از شرکت در آزمون محروم گردید.

 

تاریخ برگزاری آزمون استخدامی

 

اگر موفق به ثبت نام شده اید لازم است که تاریخ دقیق آزمون را به خاطر داشته باشید و با توجه زمان آزمون برای موفقیت هر چه بهتر در این امتحان تلاش نمایید. اولین آزمون در تاریخ 8 اردیبهشت 1403 در محلی که در دفترچه آزمون استخدامی انتخاب نموده اید برگزار خواهد گردید.

 

مواد آزمون استخدامی آموزش و پرورش

 

می توان گفت مهمترین بخش یک آزمون، مواد امتحانی آن است که سوالات را مشخص‌ می‌کند؛ اینکه قرار است شما با چه سوالاتی مواجه شوید و چه منابعی را برای پاسخ دادن به آزمون باید مطالعه نمایید. به طور کل این آزمون شامل سه بخش اطلاعت عمومی، سوالات تخصصی و سوالات اختصاصی است که برای داشتن بهترین نتیجه از این آزمون لازم است شما منابع هر بخش را داشته باشید و با آمادگی کامل در جلسه امتحان حاضر گردید.

 

ضرایب مواد آزمون

 

تمامی سوالات به صورت چهار گزینه ای با نمره منفی لحاظ شده است و مواد امتحانی چه در آزمون عمومی و چه در آزمون اختصاصی دارای ضریب 1 هستند.

 

تعداد سوالات عمومی و تخصصی

به طور کل سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش شامل 100 سوال عمومی، 75 سوال تخصصی و 60 سوال اختصاصی با احتساب یک سوم نمره منفی است؛ یعنی به ازای هر سه سوال غلط یک سوال درست شما از دست خواهد رفت در نتیجه در هنگام آزمون از جواب دادن به سوالاتی که جواب آن را نمی دانید صرفا بر اساس شانس خودداری نمایید.

 

دریافت کارت ورود به جلسه

همانطور که گفته شد زمان برگزاری آزمون آموزگاری در تاریخ 8 اردیبهشت است. شما‌ می‌توانید در تاریخ 5 اردیبهشت با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه اقدام نمایید. توجه داشته باشید داشتن کارت ورود به جلسه ممهور به مهر سازمان الزامی است و در صورت عدم داشتن کارت از ورود شما به جلسه امتحان جلوگیری به عمل‌ می‌آید.

 

شرکت در جلسه آزمون

آزمون در روز جمعه 8 اردیبهشت در شهرهای مختلف برگزار‌ می‌گردد و شما به توجه به شهری که به عنوان محل برگزاری آزمون انتخاب نموده اید با توجه به اطلاعات درج شده روی کارت ورود به جلسه تان باید در محل حاضر گردید. همراه داشتن کارت شناسایی معتبر برای احراز هویت (کارت ملی یا شناسنامه) و مداد نرم سیاه به همراه پاک کن ضروری است.

توجه داشته باشید که باید یک ساعت قبل از آزمون در محل برگزاری آزمون حضور داشته باشید.

 

اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش

برخی تصور‌ می‌کنند با شرکت در آزمون کارشان با این آزمون تمام شده است اما باید بدانید که پس از اعلام نتایج مرحله جدیدی در انتظار قبول شدگان است و آن پذیرش نهایی است. به طور کل نتایج اولیه شامل سه برابر ظرفیت قبولی برای افراد عادی و معلولین و دو برابر ظرفیت برای سهمیه ایثارگری است و این افراد لازم است گزینش شوند که اغلب از طریق شرکت در مصاحبه انجام‌ می‌شود تا بتوانند توانایی‌های خود را برای احراز قبولی قطعی به عنوان یک آموزگار اثبات نماید.

پس سعی کنید یک رزومه مناسب از خودتان و سوابق تحصیلی، فرهنگی، هنری و آموزشیتان داشته باشید و بر روی فن بیانتان کار کنید تا در صورت شرکت در مصاحبه بتوانید به خوبی از عهده آن بر آیید.

 

بررسی مواد امتحانی و منابع امتحان مشترک فراگیر 

مهمترین بخش هر آزمون سوالات آزمون و منابعی است که باید آنها را برای موفق شدن در آزمون مطالعه نمود. به طور کل مواد آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای جذب دبیر و آموزگار به شرح زیر است.

 

سوالات عمومی آزمون استخدامی

این بخش شامل اطلاعات عمومی شما در فرهنگ، هنر، مذهب و دانش سیاسی و اجتماعی است و شامل مواردی همچون تاریخ و فرهنگ تمدن، تعلیم و تربیت اسلامی، معارف و اندیشه‌های اسلامی و انقلابی، دانش سیاسی، اجتماعی و حقوق اساسی، توانایی‌های عمومی و ذهنی‌ می‌شود.

 

سوالات تخصصی آزمون استخدامی

یکی از مهمترین بخش‌های امتحان فراگیر استخدامی آموزش و پرورش بخش تخصصی آن است که توانایی‌های شما را در مفاهیم پایه روش‌های تدریس و یاددهی دروس مختلف مقطع ابتدایی همچون قرآن و هدیه‌های آسمانی، ریاضی، علوم تجربی، فارسی و مطالعات اجتماعی خواهد سنجید.

 

سوالات اختصاصی آزمون استخدامی

این بخش شامل موارد اختصاصی‌ می‌شود که بیشتر بر حوزه روانشناسی و تربیتی نظارت دارد و‌ می‌تواند بیانگر علم شما در زمینه تدریس و آشنایی با قوانین و اصول آن باشد و شامل موارد زیر است:

 

اسناد و قوانین بالادستی آموزش و پرورش 

شامل سیاستها‌ی كلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش/سند تحول بنیادین آموزش و پرورش روش‌ها و فنون تدریس با تاكید بر محورها‌ی: مبانی نظر‌ی تدریس و یادگیر‌ی؛ مدیریت و طراحی فعالیت‌های آموزشی؛ اصول و شیوه‌های مدیریت كلاس درس، مهارت‌های اساسی معلم، مدل‌ها و الگوها‌ی تدریس‌ می‌شود.

 

روانشناسی تربیتی 

این بخش با توجه به شغل مورد نظر متفاوت خواهد بود.

برا‌ی داوطلبان آموزگار ابتدایی (با تاكید بر محور‌ها‌ی: كاربرد نظریه‌های یادگیر‌ی در كلاس؛ كاربرد نظریه‌ها‌ی هوش، تفكر، خلاقیت و استعداد در كلاس؛ كاربرد نظریه‌های انگیزش وهیجان در آموزش؛ كاربرد نظریه‌های تحولی در آموزش؛ شناخت تفاوت‌های فرد‌ی در یادگیر‌ی)

برا‌ی داوطلبین آموزگار استثنایی (با تاكید بر محور تعاریف و طبقه بند‌ی دانش آموزان استثنایی؛ شناخت و آموزش كودكان و دانش آموزان كم توان ذهنی؛ شناخت و آموزش كودكان و دانش آموزان ناشنوا و نابینا)

 

سنجش و اندازه گیر‌ی پیشرفت تحصیلی 

یکی دیگر از منابع مهم با تاكید بر محور تعریف مفاهیم و اصطلاحات مرتبط، سنجش مشاهدها‌ی؛ سنجش عملكرد‌ی، سنجش عاطفی؛ سنجش رفتار‌ی و سنجش تكوینی است.

برای دریافت منابع و نام آنها کلیک نمایید.

 

آمادگی برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲
آمادگی برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

 

استخدام آینده به عنوان یکی از منابع معتبر آزمون‌های استخدامی با توجه به نیاز روز متقاضیان آزمون معلمی و دبیری آموزش و پرورش سعی کرده است گزیده ای کامل از منابع مواد امتحانی را برای شما عزیزان تهیه نماید. این شرکت در سال 1390 با توجه به نیاز جامعه به منبعی معتبر برای گردآوری سوالات تخصصی و جزوات استخدامی برای شرکت در آزمون‌های دولتی و خصوصی آغاز به کار نمود و تا کنون نتایج پرباری را برای مخاطبین خود به همراه داشته است.

شما‌ می‌توانید با مراجعه به بخش فروشگاه استخدام آینده سوالات امتحانی آزمون استخدامی آموزش پرورش 1403 را با بهترین کیفیت و تخفیف‌های باور نکردنی دریافت نمایید.

 

بیشتر بخوانید:

 

سوالات مصاحبه و گزینش آزمون استخدامی آموزش و پرورش (1403)

سوالات و جزوات حیطه عمومی و اختصاصی آموزش و پرورش (1403)

 

 

4.1/5 - (8 امتیاز)

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان

لطفاً منتظر بمانید...