آزمون‌های سال 1402 بروز رسانی شدند ( برای مشاهده کلیک کنید)
تقویت حافظه با 9 ماده غذایی در هنگام مطالعه

جدیدترین سوالات استخدامی

Search
زمان مطالعه : 1 دقیقه

آنچه در این پست خواهید دید

حافظه در تسخیر مواد غذایی و قبولی در آزمون استخدامی در تسخیر حافظه

زمانی که منتظر آزمون استخدامی  هستید(تقوم آزمونهای استخدامی) و با مطالعه در حال آماده شدن برای این آزمون، باید بسیاری از مطالب و فرمول ها را حفظ کرده و یاد بگیرید،باید در این مواقع در بهترین حالات روحی و جسمی خود قرار داشته باشید تا این سلامتی شما را در طی مراحل مطالعه کمک کرده و موجبات قبولی شما را فراهم آورد.

آماده سازی مواد غذایی پرانرژی برای کمک به مغزبسیار مهم است اما از بین تمام موادغذایی موجود کدام یک را انتخاب نماییم؟ کدام در دسترس است و چه مقدار مصرف نماییم؟ اینها چیزهایی هستند که ما در این مقاله برای شما بازگو مینماییم.

از بین مواد غذایی های موجود ما 9 ماده غذایی را برای شما انتخاب نمودیم تا با مصرف این مواد غذایی بتوانید بهترین عملکرد مغذی را در دوران امتحانات داشته باشید.

بخاطر داشته باشید که روش های مطالعاتی، مدیریت زمان در مطالعات استخدامی، غلبه بر استرس امتحانات استخدامی  و سوالات استاندارد برای مطالعات استخدامی همانند تقویت حافظه در دوران مطالعات استخدامی از موارد مورد نیاز است که شما نازنینان با رعایت آنها میتوانید، قبولی خود را در آزمونهای استخدامی تضمین نمایید.مااین موارد را برای شما در سایت آماده نمودیم به همراه ویدئو های انگیزشی و آهنگ های ریلکسیشن.

تقویت حافظه با 9 ماده غذایی در هنگام مطالعه

تقویت حافظه با 9 ماده غذایی در هنگام مطالعه

حافظه و تغذیه

1.توت

توت (زغال اخته – توت فرنگ – توت سیاه ) دارا ترکیبات فلانوئیدی (آنتوسیانین) هستند که برای عملکرد مغز بسیار مفید میباشد.

بسیاری از منابع معتبر در مقالات متعددی که انتشار داده اند اعلام داشته اند که آنتوسیانین موجود در مواد غذایی با تاکید بر خانواده توت ها، موجب افزایش خون رسانی به مغز و به تبع آن بهبود عملکرد سیگنالهای مغزی و بهبود عملکرد کل مغز می شوند.

خلاصه

توت حاوی ترکیباتی از جمله آنتوسیانین است که ممکن است عملکرد ذهنی را افزایش دهد.

2.مرکبات

مرکبات ازجمله مواد مغذی مغذی هستند که به وفور در ایران یافت شده و مورد مصرف قرار میگیرد.

مانند خانواده توت ها، مرکبات مانند پرتقال و گریپ فروت، نارنگی سرشار از فلاونوئیدهایی هستند، از جمله هسپریدین ، ​​نارینگین ، کوئرستین و روتین

این مواد غذایی به توانایی تقویت تمرکز، یادگیری،  حافظه و همچنین از سلول های عصبی محافظت میکند، بنابراین از زوال مغذی جلوگیری می کنند

منابع علمی متعددی آورده اند که نوشیدن آب مرکبات  شامل: آب پرتقال، نارنگی وگریپ فرود و…. می تواند به ارتقا عملکرد ذهنی کمک کند.

این منابع غذایی به عنوان منابع غذایی میان وعده یا حین مطالعه و یا در هنگام آماده شدن برای آزمون بسیار مفید هستند.

در تحقیقی بین آب پرتقال با یک نوشیدنی دیگر، آب پرتقال بعد از مصرف به مدت 7-8 هفته عملکرد کلی مغز را بهبود داده است و در تحقیقی بین یک دارو نما و آب پرتقال تاثیر زیادی در فرد مطالعه کننده برای تطبیق نماد ها با اعداد داشته است.

شما عزیزان میتوانید این نوشیدنی را با آجیل و یا یک منبع پروتئینی مصرف نمایید تا میان وعده شما کامل شود.

3. شکلات تلخ و محصولات کاکائو

کاکائو دارای بیشترین میزان فلانوئید نسبت به وزن دریک ماده غذایی است و شکلات تلخ دارای بیشترین میزان کاکائو، بنابراین از بین محصولات دارای ماده کاکائو مصرف شکلات تلخ میتوند بهتربن نتایج را برای سلامت مغزشماعزیزان داشته باشد.

مطالعه در بین افراد مسن نشان داد که افرادی که مصرف کاکائو داشتند نسبت سایر افراد نقص ذهنی خفیف کمتری داشتند.

شکلات تلخ با بهبود حساسیت به انسولین، موجب بهبود عملکرد مغز میشود(انسولین با انتقال قند خون به مغزبه سلول های شما کمک میکند تا انرژی کافی برای یک مطالعه مطلوب را داشته باشید.

همچنین مصرف کاکائو میتواند به کاهش خستگی ذهنی ، بهبود جریان خون در مغز و تقویت حافظه و سرعت واکنش در مطالعات ذهنی کمک کند.

این ماده منحصر به فرد غذایی میتواند در درون مغز با عبور از غشاء سد خونی – مغزی عبور کرده ومشخصاً در مناطق کنترلی حافظه و تمرکز عمل میکند.

خلاصه

مطالعات نشان می دهد که مصرف مرکبات می تواند به تقویت عملکرد ذهنی و بهبود عملکرد کلی مغز کمک کند.

شکلات و حافظه

خلاصه

مواد غذایی شکلات و کاکائو مملو از ترکیبات فلاونوئیدی است. مصرف این مواد غذایی می تواند به افزایش جریان خون در مغز و بهبود حافظه و زمان واکنش شما کمک کند.

4.آجیل

مغز ها و آجیل ها دارای مواد مغذی منجمله ویتامینE و ZN هستندکه منبع مفیدی برای سلامت مغزمیباشند.این مواد غذایی را میتوان با آب میوه در میان وعده استفاده کرد.

این مواد غذایی با داشتن فیبرین، پروتئین و چربی با غلظت بالا می توند منابع انرژی ما را در مدت مطالعات استخدامی تامین نماید.

آجیل ها منابع غلیظ چربی ، پروتئین و فیبر سالم هستند و می توانند به شما در تمام طول جلسات مطالعه ماراتن کمک کنند. این در حالی است که محققان اعلام داشتند که نمصرف آجیل میتواند موجب بهبود عملکرد منسب قسمت هایی از مغز که در ارتباط با مطالعه است بشوند.

مطالعات مختلفی در ارتباط با مصرف آجیل انجام شده است که نتایج 3 مورد آنها عبارت اند از:

بهبود قابل توجه تفسیر اطلاعات کلامی

بهبود زمان واکنش و عملکرد

  بهبود وضعیت روحی و روانی

خلاصه

مواد مغذی آجیل که حاوی مواد معدنی و ویتامین هاست منجمله ویتامینE  و ZN برای بهبود کلی سلامت مغذی و روانی کمک کننده است.

5.تخم مرغ

تخم مرغ ها که خوشبختانه در صدر مواد مصرفص ما ایرانی ها قرار دارد به عنوان مولتی ویتامین طبیعت شناخته میشوند، این مواد ضروری شامل ویتامین ب 12، کولین و سیلینیوم هستند اما خانم ها و دختان جوان شرکت کننده در آزمون استخدامی، که در رنج سنی جوان قرار دارند باید این نکته را بدانندکه به اضای هر روز یک عدد تخم مرغ بیشتر مصرف ننماییند( یعنی هفته ای هفت عدد) این محدود بودن به دلیل اثر گذاری روی همورمون های خانم ها در این رنج سنی است.

مواد موثر تخم مرغ هر کدام نقشی ویژه در سلامت مغز ایفا مینمایند که شامل:

سیلینیوم درهماهنگی، به ذهن سپاری مطالب و شناخت

کولین در تولید استیل کولین ( ذخیره سازی اطلاعات ) و رشد مغز

ویتامین ب 12 هم در سلامت عصبی نقش ایفا مینماید.

لوتئین که تولید کننده ملانین یا رنگدانه های پوستی است در بهبود بینایی و عملکرد ذهنی نقش دارد.

تخم مرغ و حافظه

خلاصه

تخم مرغ کامل (سفیده و زرده ) با داشتن موادی چون ویتامین ب 12، کولین، سلینیوم و ملانین در سلامت مغز مفید است.

6.آووکادو

میوه استوایی که در ایران نیز در بازار ها به وفور یافت میشود، اما به قیمت گزاف معروف به میوه همه کاره است که به شکل های مختلفی از آن استفاده میشود، و میتواند به عنوان میان وعده مناسب برای زمانهای مطالعه مفید باشد و تاثیر مستقیم بر سلامت مغز بگذارد زیرا دارای این میوه هم دارای لوتئین به مقدار بالا است.

آووکادو در مطالعات متفاوت موجب افزایش دقت ذهن،‌ شده است.

خلاصه

بسیاری از تحقیقات بر این نکته تاکید داشتند که این ماده غذایی غنی از کاروتنوئید ، میتواند به بهبود عملکرد ذهنی کمک کند.

7.ماهی

این ماده غذایی حاوی امگا3، ویتامین ب 12 و سیلینیوم میباشد که بسیاری از مطالعات بر این نکته تاکید دارند که که مصرف ماهی با افزایش عملکرد مغز ارتباط مستقیم دارد.

در مطالعات مختلف در کشور های متفاوت خصوصا در ژاپن که از پر مصرف ترین کشورهای این ماده غذایی است بر این موارد تاکید شده است:

ماهی موجب عملکرد مناسب تر مغز و سلامت حافظه میشود.

دانشجویان مصرف کننده ماهی نسبت به دیگر دانشجویان نمرات بهتر در دروس زبان خارجه و ریاضیات بدست می آورند.

و ….

ماهی و حافظه

خلاصه

ماهی و سایر مواد غذایی دریایی موجبات تقویت حافظه و سلامت کلی مغز شده و در سنین بزرگسالی افول ذهنی را کند میکند.

8.چغندر

چغندر با داشتن نیترات که در بدن ما تبدیل به اکسید نیتریک میشود باعث ارتباط مناسب سلو لهای عصبی، جریان خون بالاتر و بهبود عملکرد مغز میشوند.

این ماده غذایی باعث بهبود عملکرد مغز دانشجویان در دروس مفهومی و ریاضیات شده است.

خوشبختانه در ایران عزیز ما چغندر به فراوانی یافت میشود و میتوان در دوره مطالعاتی برای آزمون استخدامی خود از این ماده غذایی یا آب چغندر استفاده نمود.

خلاصه

چغندر و آب چغندر حاوی میزان بالایی از نیترات است که در بدن تبدیل به اکسید نیتریک شده و در بهبود عملکرد مغز و افزایش جریان خون مغز طی دوره مطالعاتی آزمون استخدامی مفید می باشد.

9. مصرف سبزیجات

مصرف سبزیجات به طور کلی با عملکرد بهتر مغز و ارتقا ی سلامت کلی همراه است .

سبزیجات باداشتن کاروتینوئید ها که در سبزیجات با رنگ های مختلف، متفاوت است. سبزیجات با رنگ های قرمز، سبز و نارنجی دارای آنتی اکسیدان ها هستند خصوصا سبزیجات قرمز مانند گوجه و…. که ضد سرطان هستند.این مواد غذایی همچنین میتوانند با عملکرد مناسب مغز همراه شده و توانایی مغز را افزایش دهد.

مصرف این مواد غذایی نیز با عملکرد تحصیلی ارتباط مثبت دارد.

سالاد را با یک قطره قطره چکه روغن زیتون و سرکه و یک مشت کوچک پسته خرد شده برای پروتئین اضافی و چربی های سالم بپوشانید.

خلاصه

مصرف سبزیجات با عملکرد مناسب مغز در ارتباط دارد.

افزایش مصرف سبزیجات قرمز ، سبز و نارنجی غنی از کاروتنوئید می تواند به بهبود مصرف مواد مغذی کلی کمک کند و ممکن است به تقویت سلامت مغز کمک کند.

سوالات استخدامی دبیر ادبیات فارسی آموزش و پرورش

خط آخر

باید این نکته را در ذهن بسپاریم که قبولی در آزمون های استخدامی دارای شرایطی است که برنامه ریزی و شیوه مطالعه و منابع مطالعاتی اگر چه تاثیر بسیار زیادی در قبولی شما عزیزان دارند، رژیم غذایی شما نیز تاثیر شگرفی در این مهم دارد.

رعایت الگوی غذایی سالم هنگام مطالعه و امتحان مهم است.

اگرچه یک رژیم غذایی سالم و سبک زندگی مهمترین و مهمترین است ، تحقیقات نشان می دهد برخی از غذاها می توانند به افزایش عملکرد ذهنی کمک کنند و آنها را به گزینه ای عالی برای دانش آموزان تبدیل کند.اگر می خواهید عملکرد ذهنی خود را بالا ببرید و سلامت کلی خود را بهبود ببخشید ، سعی کنید چند غذای ذکر شده در بالا را به رژیم خود اضافه کنید.

سوالات استخدامی
استخدام آینده،ارائه دهنده تخصصی سوالات و جزوات استخدامی
به این post امتیاز بدهید

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران
  • Mohm 15 مرداد 1400 / 7:05 ب.ظ

    سلام خیلی کامل بود ولی متاسفانه آجیل خیلی گرونه 😂

  • قاسمی 16 مرداد 1400 / 6:21 ب.ظ

    جالب بود ممنون

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان

لطفاً منتظر بمانید...